onsdag 19 oktober 2011

Prao v. 42

Jag praoar på Annelunds förskola i simrislund. Där praoar även Lovisa och Emma, fast vi är på olika avdelningar. Min första dag va i Måndags, vi kom dit vid 8 tiden (vi hade ingen aning om vilken tid vi började egentligen, men det visade sig att vi kom i tid) på morgonen. Vid ca halv 9 äter barnen frukost och efter det får dom "fri lek" då spelar dom gärna spel och ritar. Vid kl 10 har dom "frukt stund" där dom får varsin frukt, och efter det har dom återigen "fri lek". Vi ca 11.20 äter dom lunch, där fick vi hjälpa till och plocka fram mat och även hjälpa vissa barn att dela maten o.s.v. Efter lunchen går dom ut och leker, då hjälper vi till att klä på barnen utekläder m.m. Sen passar vi på att ta rast i en halvtimme. Sen går vi ut och leker med barnen där ute, dom har verkligen energi... Sen efter ca 2 timmar kommer dom in och äter mellanmål, och vid halv 4 tiden slutar vi.
Jag har bara varit där i 2 dagar (lediga i Tisdags) men känner att detta är nog inget för mig, att vara där i en vecka går an, men inget jag skulle vilja jobba med. Men vem vet, jag kanske ändrar mig .. ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar